maaikekerkhof.reismee.nl

3 weken Spaanse les

Het begon allemaal met een docent die 1 uur te laat kwam (zat vast in het verkeer) en eindigde met een speech die ik moest geven op mijn "laatste" dag bij El Portal.

Ik heb in totaal 75 uur Spaanse les gehad in Guatemala bij de beste school van Xela met de BBB formule (bueno, bonito y barato). Van die 75 uur heb ik 68 uur alleen maar werkwoorden behandeld. Een heel schrift van A4 formaat vol met werkwoords vormen en vervoegingen.

De laatste week is er niet veel meer gebeurt tijdens de Spaanse les. Wel merk ik dat het steeds beter gaat. Ik kan al bijna alles verstaan en bij veel dingen ook terug praten. Dinsdag was de wedstrijd Bayern - Barca en die begint in Guatemala om 12:45 uur, in mijn Spaanse les dus. Aangezien mijn maestro en ik van voetbal houden en fan zijn van Barce zijn we eerder naar huis gegaan. Tegen Rosita (directrice van El Portal) zeiden we dat we naar de bibliotheek gingen. Die zelfde dag had ik een afspraak staan bij Rosita om de lessen van de vrijwilligers in te plannen en de namen door te geven. Ik heb een uur lang met haar gepraat over koetjes en kalfjes. Ook kwam er aan bot hoe ik het bij de bibliotheek had gehad. Ik moest zo hard lachen dat ik wel moest vertellen dat we dus niet naar de bibliotheek waren geweest maar dat we eerder gingen zodat we niets van de wedstrijd hoefden te missen. Haar antwoord was meteen dat wij de volgende dag gewoon tot 1 uur les moesten hebben en niet eerder mochten gaan voor de wedstrijd Real - Juve.

Vrijdag hadden we weer een snackpause waar taco's met guacamole op het menu stond. Terwijl iedereen aan het eten was en bij elkaar stond werd het tijd om afscheid te nemen van de leerlingen die er voor de laatste dag waren. Ik mocht de spits afbijten met mijn speech. Ik bedankte mijn maestro Mynor (alias cerveza) en daarna nog 3 andere leerlingen.

Verder heb ik deze week weer 3 uurtjes per dag stage gelopen bij La casa de los tiempos en al veel geregeld voor de komst van de nieuwe vrijwilligersgroep. Ik heb de gastgezinnen besproken, de Spaanse lessen, hotel overnachting in Antigua, transport van vliegveld naar Xela en met de 2 mannen (Pyppo y Seis) van Matigol die daar de sportlessen verzorgen een vergadering gehad. Deze taken heb ik allemaal in het Spaans gedaan. Ik ben best trots op mezelf dat ik na 3 weken Spaanse les en nog een aantal lessen in Nederland al een hele vergadering in het Spaans heb gedaan. Ook was ik deze week niet meer de enigste stagiaire bij La casa de los tiempos. Rosalie heeft deze week ook haar eerste uren gemaakt en volgende week komt er nog een Nederlandse stagiaire bij.

Mijn "laatste" lessen bij El Portal klopt dus niet, want ik vind school zo leuk dat ik voor de komende 2 weken nog 3 dagen in de week 3 uurtjes les heb. Dit keer bij een andere docent zodat ik niet steeds het zelfde bespreek en weer andere verhalen vertel.

Reacties

Reacties

Tzeitel

Wat maak je toch veel mee!!!
aan je verhalen te lezen zou je zeggen dat je al superlang weg bent...
het eerste deel zit er alweer op en de stage gaat nu echt beginnen begrijp ik. Wel leuk dat er een Nederlandse bij komt, hoewel je je zonder ook wel vermaakt ;p

Jammer dat onze wedstrijd niet bij jullie uitgezonden wordt. Hou je op de hoogte van ons avontuur (en we zullen je ook wel een beetje missen)

Maaike

De tijd is voorbij gevolgen!!

Is de wedstrijd wel gefilmd of zat het klepje nog voor de lens toen er gefilmd werd. Met die uitslag missen jullie mijn niet een beetje, maar volgens mij wel ietstje meer ;p (Tzeitel)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!