maaikekerkhof.reismee.nl

Weekendje Lake Atítlan terug met een parasiet

Alweer een heletijd geleden dat ik een verslag erop heb gezet. Dit komt omdat ik heel die tijd ziek ben geweest en bijna alleen maar heb geslapen de afgelopen dagen.

Het begon allemaal zaterdag 6 juni toen we in totaal met 7 Nederlanders een weekendje naar Panajachel, Lake Atitlan gingen. Dat ligt op ongeveer 2 uur rijden van Xela, maar omdat ze aan de weg aan het werken waren die dag duurde dat ietsje langer. Eenmaal in Panajachel aangekomen hebben we bij ons hostales ingecheckt en daarna samen De finale tussen Barca-Juve gaan kijken in een restaurant waar we ook meteen geluncht hebben. We hadden een poule gemaakt met wat de uitslag zou worden en na 5 poules te hebben verloren had ik nu voor het eerst de uitslag wel goed. Ook was het de verjaardag van Matthijs dus hebben we die op zijn Guatemalteeks gevierd met een piñata met daarin nog 3 kg snoep. In de avond zijn we samen gaan eten bij een restaurant aan het meer alleen was het al donker dus helaas geen uitzicht. Daarna gaan stappen en tot laat in de uurtjes door gegaan. Hier vertel ik niet te veel over maar de afterparty was apart.

De volgende dag hadden we een tour op het meer en hebben we drie dorpjes bezocht (Tzununa, San Juan en Santiago) met een Spaanstalige gids. In het dorpje Tzununa hadden ze een voetbalveld waar de weg doorheen liep, dus af en toe reed er een tuctuc of motor over het veld. De tocht duurde ongeveer 4 uur. De lunch hadden we in een restaurant aan het meer. Het enige nadeel was dat je om de minuut werd lastige gevallen met mensen die spullen aan je wilde verkopen. Rond 4 uur gingen we weer terug richting Xela.

Toen begon het allemaal in de nacht van zondag op maandag werd ik ziek. Na een test kwam ik erachter dat ik een parasiet had. Ik was eerst alleen maar moe en niet ziek meer na die ene nacht dus dacht dat het wel goed ging. Na een paar dagen toch maar aan de antibiotica gegaan omdat het niet vanzelf over gaat. Hierdoor werd ik alleen maar zieker en na 5 dagen antibiotica toch maar de dokter langs laten komen. Daar kwam uit dat ik allergisch ben voor de antibiotica hier, dus nu slik ik 3 andere pillen i.p.v. een 1 pil. Tussen het slapen door wat ik heel de dag kon doen heb ik ook nog wat voor stage kunnen doen.

Afgelopen zondag ben ik nog met de vrijwilligers mee naar Fuentes Georginas gegaan (warm waterbronnen) bij Zunil. Ik dacht dat een warm bad wel goed voor me zou zijn en alles eruit zou zweten. Helaas dacht mijn lichaam daar anders over en ging ik bijna over mijn nek. Gelukkig was er een waterval met koud water waar ik in heb gezeten om af te koelen. De terugweg die normaal 10 minuten duurde deed ik er iets langer over, omdat ik 2x zo moe was dat ik niet verder kon lopen en eerst op adem moest komen.

Na de andere pillen gaat het gelukkig weer wat beter en heb ik morgen nog een dagje stage en daarna gaan we met zijn 7e een 10 daagse reis door Guatemala maken waar we een aantal hoogtepunten van het land gaan bezichtigen.

Hermana speciaal voor jou dit keer geen lang verhaal!

Reacties

Reacties

Tzeitel

Zo Maaike dat klinkt nogal heftig.
hopelijk ben je fit genoeg voor de rondreis (komt misschien net te vroeg). Dat wordt niet mee op stap en op tijd naar bed ;)

In ieder geval vast veel plezier met de rondreis!!!

Maaike

Het is geweldig die rondreis!! Weet niet of de medicatie met alcohol kan, maar ik heb er geen last van.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!