maaikekerkhof.reismee.nl

Mis amigas de Colombia!!

Voor mijn visum moest ik Guatemala verlaten en dan kun je naar Mexico gaan voor een weekendje of iets verder denken en naar Colombia gaan!!!

Zaterdag al vroeg uit de veren om met de taxi naar de bus te gaan die me naar Ciudad bracht. Daar de taxi genomen naar het vliegveld. Een tussenstop voor 1 uurtje in Panama en door naar Bogotá. Als verrassing stond daar heel het voetbalteam van Integrarte mij op te wachten met een klein spandoekje. Het mooiste ontvangst wat ik ooit heb gehad. Gracias amigas!!! Mijn spullen afgezet bij Jeimy en door naar een restaurantje om te eten met heel het team. Ik had in het vliegtuig mijn diner al op dus geen honger. Toch kreeg ik 2 platen met eten voor mijn neus om het te eten. Daarna nog uit gegaan en na bijna 24 uur wakker te zijn geweest toch maar gaan slapen.

De volgende dag eerst in de ochtend naar een voetbalwedstrijdje gegaan en in de middag met het team de Monserrate beklommen. Dit is de berg van Bogotá met boven op de top een kerk en nog vele restaurantjes en winkeltjes. Het duurt ongeveer 1 uur om het te beklimmen. Helaas mocht ik niet met de lift naar boven maar moest ik hem lopen in de regen. Hierdoor was het uitzicht iets anders dan verwacht. Door de wolken zag je maar een heel klein deel van deze mega stad, waar ong. 12 miljoen mensen wonen. Na wat thee gedronken te hebben en souvenirs gekregen te hebben en de genomen foto's met iedereen terug naar beneden gelopen. Door naar een restaurantje en onderweg veel gelachen.

Maandag in de ochtend naar het parque central gegaan, wat een prachtig park is om te gaan hardlopen. Het heeft een baan van 3 km speciaal om te rennen. In de middag/avond eindelijk met het team mee getraind in het park San Christabol. We hadden alleen partijtje gedaan op 2 vollybalvelden. Geweldig om met ze mee te mogen voetballen. En een ervaring rijker om de palen van de vollybalvelden te ontwijken en de gluuf midden in het veld. Ook was de bal bijna nooit uit en voetbalde je gewoon om de bomen en prullenbak heen.

Dinsdag in de middag de bus naar Guaduas met Zuly, Cata en Jeimy genomen. Na 4 uur waren we er eindelijk en verbleven we bij de ouders van Dimar (trainer van het team). De volgende dag zijn we gaan zwemmen in de rivier waar ze half een zwembad van hebben gemaakt. De lunch gekocht op de markt en klaar gemaakt. Ik mocht helaas niet helpen dus heb alleen maar mogen kijken en eten. Wat deze keukenprinses natuurlijk niet erg vind! Daarna zijn we weer gaan zwemmen en nog meer van het dorpje bekeken. In de avond weer een busrit van 4 uur waar we midden in de nacht weer in Bogotá aankwamen.

Donderdag ging ik met Jeimy en een andere vriendin Kate naar haar ouders toe die wonen in Samacá. Dat ligt in het gebied Boyaca. We sliepen op de finca van haar ouders en de volgende dag een rondleiding gehad door vele dorpjes en de bergen van Boyaca. In het laatste dorpje kwamen we een vriend van de vader tegen en die nodigde ons uit om de volgende dag naar zijn dochters verjaardagfeest te komen.

De volgende dag weer een rondleiding gehad alleen nu de andere richting en daar het meer Tuta bezocht. Een boottochtje gemaakt en naar het meest toeristische plaats (Villa de Leyva) geweest van heel mijn reis in Colombia. Ook was het vandaag héél warm. Rond de middag moesten we ons alweer klaarmaken voor het feest dat in Duitama plaatsvond. Het feest begon om 6 uur met een mis en daarna gingen we naar de zaal waar allemaal tafels stonden die opgemaakt waren om te eten. Rond 10 uur kregen we ons eten en tussen door kreeg je steeds iets anders te drinken. We begonnen met wiskey, wijn, baileys, bier, wiskey en bier. Rond 11 uur kwam er een locale band binnen en ietsje later stonden er voor het eerst mensen op de dansvloer. Ik moest natuurlijk ook gaan dansen. Het leukste aan het feest was dat alle vrouwen een jurk droegen met hoge hakken en make-up en ik daar rond liep met mijn allstars, spijkerbroek en rood/zwarte blouse. Rond 1 uur moesten we gaan om onze bus naar Bogotá te halen.

Rond 5 uur in de ochtend kwam ik samen met Jeimy in Bogotá aan en hebben nog 1 uurtje kunnen slapen. Daarna mijn tas ingepakt en afscheid genomen van de tia en prima waar ik verbleef. Samen met Jeimy naar het vliegveld gegaan en afscheid genomen van haar. Na mijn 12 uur durende reis weer eindelijk in mijn huisje in Xela. Helaas te laat voor de babyshower van mijn gastgezin van de eerste weken.

Integrarte muchas gracias por todos y otra vez nosotros visitamos Ajax!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!