maaikekerkhof.reismee.nl

Back to the office and fun!!

Vorige keer was ik nog in Colombia. Nu schrijf ik weer vanuit het zonnige Guatemala.

Ik was druk bezig deze week om mijn weekend naar Chiabal te promoten. Het is een dorpje in de Sierra Cuchumatanes op ongeveer 3000 en nog wat meters hoogte. Vele mensen hadden al plannen voor het weekend dus is het niet door gegaan. Op de donderdag zijn we toch naar Chiabal gegaan met Josan, Roos en Mandy, waar we Domingo en zijn familie hebben ontmoet. HIer ga ik nog naar terug met een andere vrijwilligster die ik een beetje ga begeleiden de eerste dagen daar. Het is in de middle of nowhere. Waar je geen wifi hebt en nog net een wc hebt om je behoefte te doen. Back to basic!!

Ik het weekend ben ik samen met Bente, Matthijs en Seis naar Panajachel gegaan bij Lago Atitlán. Daar zijn we met de chickenbus heen gegaan. Na 3x over te hebben gestapt waren we er eindelijk. Het vervoer is zo goedkoop dat je ongeveer maar 3 euro hebt betaald voor heel de heenreis. Daarna zijn we een hotel gaan zoeken om de nacht door te brengen. Het eerste hotel wat we bezochten was vol. Seis wist gelukkig nog een andere goedkoop kamertje. Daarna zijn we wat drinken gaan halen bij een winkeltje en hebben we bij het meer gezeten. Nog wat souvenirs gekocht van oude vrouwtjes op straat en daarna heerlijk gaan eten. Iedereen een hele pizza besteld en Matthijs zelfs de grootste maat pizza die er was. De serveerster vroeg nog of we een stukje pizza wilde i.p.v. een hele pizza. Dit vonden wij een gekke vraag maar achteraf snapte wij het wel. De tafel naast ons een hele familie (6persoen) deelde de grootste maat pizza, Matthijs at hem helemaal alleen op!!! Nog wat kroegetjes bezocht en naar bed.

De volgende dag zijn we eerst gaan brunchen en daarna een andere plek gezocht om te gaan zwemmen. Het is er prachtig, overal heb je uitzicht op vulkanen en het water is helder. In de middag zijn we weer terug naar Xela gegaan. Het was een geweldig weekend.

What happend in Pana stays in Pana!!

Reacties

Reacties

martien en maria janssen

hoi Maaike zo te lezen heb je t wel naar je zin daar. t is er wel mooi op de foto,s te zien.en je maakt van alles mee . hier ook alles goed groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!