maaikekerkhof.reismee.nl

Koningsdag y beviernes!!!

Vandaag weer veel gelachen bij de Spaanse les. Ook was het vandaag de eerste koude dag voor mij in Xela en een beetje regen. Om 3 uur had ik een afspraak met Josan bij La Casa de Los Tiempos om mijn stage taken door te bespreken. Voor mijn stage ga Ik de evs groep begeleiden van a tot z. Zo zal ik een planning voor ze maken van dag tot dag en ze ook in die 2,5 begeleiden. Verder zal ik bijna al mijn communicatie in het Spaans moeten doen. 30 april werd hier Koningsdag gevierd omdat de meeste mensen 1 mei vrij zijn. Het feest werd gehouden in Cafe Tecun dat Nederlandse eigenaren heeft. Hier heb ik alle Nederlanders die in Xela wonen leren kennen. Mijn maestro van de Spaanse school was ook aanwezig. Ik had meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en mijn les voor de volgende dag een uur later gezet;p. Van mijn gastgezin mocht ik absoluut niet alleen naar huis lopen, dus heb ik een taxi gebeld. Dit ging niet heel geweldig. Gelukkig kwamen mijn docenten van de school aan lopen en heb ik uitgelegd dat ik een taxi had gebeld, maar dat het niet geweldig ging. Toen heeft Mynor een taxi gebeld en die stond al recht voor onze neus. Deze heeft mijn naar huis gebracht. Normaal 3 straten verderop maar omdat het hier bijna allemaal 1 richtingswegen zijn moesten we een aantal straten omrijden. Eenmaal bij het gastgezin aangekomen had ik 2 gemiste oproepen van de taxi die ik gebeld had. Hopelijk komt het de volgende keer wel goed!

Beviernes: Bijna iedereen was vandaag vrij omdat het de dag van de arbeid is maar ik moest naar school. Mijn maestro was weer eens te laat. Ik denk dat hij nog een kater had van het Koningsfeest! Rond kwart over 9 begon ik mijn les en om kwart voor 12 was ik alweer klaar. Mijn maestro riep dat het 12 uur was maar toen ik op mijn telefoon keek zag ik dat het nog maar 11:45 was. We zijn toen met 3 docenten en 2 andere studenten naar een markt gegaan waar we eten (tortillas y chicharon/gefrituurde varkenshuid) hebben gekocht en dat hebben we in een kantine opgegeten. Daar heb ik meteen geleerd dat woensdag (miercoles) miercoliters heet en viernes is bebeviernes. Tijdens de lunch dronken we bier. Ik zat daar met 5 mannen dus voelde me echt one of the guys met het bier en in een kantine waar alleen maar vrouwen posters hingen en op de box musica alleen maar videos afgespeeld werden van vrouwen in bikini. 2 uur later kwamen de andere docenten ook nog langs om bebeviernes te vieren. In totaal hebben we 13 liter bier gedronken en heb ik vele malen mijn opmerking gehoord van dat het nog geen 12 uur was maar kwart voor 12. Ook had ik de opmerking van gisteren nog een aantal keren herhaalt. Dat een docent met zijn student naar de baño waren. Ik heb bijna 5 uur doorgebracht in die kantine waar ik alleen maar bier heb gedronken met de docenten van de school. De andere 2 studenten gingen eerder naar huis. Samen met de docenten heb ik de Taiwanees belachelijk gemaakt. Van de 5 uur dat ik in die kantine was heb ik 5 uur gelachen. Ik moet wel strakke buikspieren krijgen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!