maaikekerkhof.reismee.nl

Het weekend weer overleefd!

Ik had niets gepland voor in het weekend. Lekker rustig aangedaan (nog bijgekomen van de vrijdag ervoor) en veel geleerd. Verbos, verbos en verbos! Alleen maar werkwoorden die ik moet leren en een paar zinnentjes en woorden.

Uitkijkend naar de zondag om wakker te worden en meteen te weten wat mijn voetbalteam gedaan had in zijn laatste wedstrijd zat er helaas niet in. Het is gewoon dat hier zondagochten / halve middag er geen stroom is. Geen internet dus ook geen uitslagen en geen warm water om te douchen. Ik ben toen maar naar het park centraal gegaan en had mijn huiswerk meegenomen. Elke eerste zondag van de maand is er een marktje in de staat van het park. Het was heerlijk om op een bankje in de schaduw van het park te zitten (helaas toch verbrand). Mijn huiswerk erbij gepakt en een begin gemaakt aan de werkwoordvervoegingen. Naast mij stond een meisje van 3 Rebeca te dansen op de muziek die er gedraaid werd. Zij was samen met haar oma in het park. We begonnen het gesprek in het Spaans en al snel gingen wij over in het Engels. Een tijdje later gingen ze naar huis en dacht ik verder te kunnen met mijn huiswerk. Helaas! mijn andere buurvrouw begon een gesprek met mij. Deze kon alleen Spaans, maar het waren precies de zelfde vragen als in mijn vorig gesprek dus ik kon nu makkelijker in het Spaans antwoorden. Rond 2 uur is het lunchtijd dus ben ik weer richting mijn familie gegaan.

Weer "thuis" aangekomen was er nog steeds geen stroom. Wel zaten er 3 Japanners en die hebben meegegeten. We hadden een speciale lunch omdat het de eerste zondag van de maand was en de Japanners op bezoek waren. Geweldige mensen en ook een geweldig gesprek. Wat zijn de verschillen tussen Japan, Nederland en Guatemala.

Rond 4 uur in de middag eindelijk weer stroom. Gekeken naar de uitslagen en helaas zag ik dat we verloren hadden.

Maandag begon mijn eerste paar uurtjes bij mijn stageplaats. Rustig aan begonnen.

MIjn docent en ik hebben het alleen maar over voetbal en bier dus we kwamen er al snel op om een poule te beginnen voor de wedstrijden Juventus - Real en Barca - Bayern. De winnen wordt getracteerd op flessen bier. En dan wel de flessen van 1 liter. Aan de poule doen 5 docenten en nog een Belgische student aan mee. De uitslag van Juve - Real had niemand goed. Wel moet ik mijn docent 2 bier betalen en hij mijn 1!

Hasta luego!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!