maaikekerkhof.reismee.nl

Een doordeweekse feest week!

Met dit als titel zullen jullie wel denken dat ik alleen maar leuke dingen doe en geen Spaans leer of stage loop. Dit klopt inderdaad half ;p tussen de feesten door doe ik mijn stage en maak ik mijn huiswerk.

De wedstrijd Barca - Bayern was vandaag. Dit betekende om 12 uur al stoppen met de Spaans les ipv 1 uur. Samen met mijn maestro zijn we naar een café gegaan om daar de wedstrijd te gaan kijken. Ik had 2-0 voor Barca gewed en hij 3-0. Helaas heb ik deze in de laatste minuut verloren en het ergste nog dat hij had gewonnen van ons 7e. Dus ik had de rekening betaald. Na de wedstrijd en geluncht te hebben ben ik naar mijn stage gegaan. Daar waren alleen Evelin en Isabel mijn Spaanse collega's aanwezig. Nu moest ik wel Spaans spreken. Na veel gelachen te hebben heb ik ook nog wel iets gedaan voor stage. Halverwege kwamen een aantal studentes van mijn school een film kijken. In de avond hadden we afgesproken bij Bajo La Luna en daarna zijn we met een groep naar Laparranda gegaan waar je gratis Salsa dansen kunt leren. Maar omdat het zo druk is kun je de docenten niet zien en ziet het er van de zijkant er leuker uit.

De eerste 3 uur van de spaanse les werkwoorden gehad en de laatste 2 uur scrabble gespeeld tegen een andere docent en Belgisch meisje. Helaas verloren! In de middag heb ik het project Matigol bezocht waar ik over een tijdje de vrijwilligers dar ga begeleiden. Het is gelegen op een privé bergje, wat betekend dat ik iedere keer een flinke stijle stuk omhoog moet lopen. Maar het uitzicht is geweldig en het doel ook. Hier verblijven weeskinderen en kinderen die het moeilijk thuis hebben.

In de avond ben ik met een andere school Utatlan naar de voetbalwedstrijd Xelaju-Antigua geweest. Ik heb geleerd dat ik naar dit voetbal met andere ogen moet kijken. Het was niet om aan te zien. Simpele bal niet aan kunnen nemen en als ze met de bal in de buurt van de goal komen dan weten ze niet meer hoe ze moeten schieten. Bij het rust- en eindsignaal komen er een paar politieagenten het veld opgerend en beschermen de scheidsrechters. Geweldig om te zien. Het is zeker de moeite waard om een wedstrijd te bezoeken. Niet voor het spel, maar voor de belevenis in het stadion. De tribunes zijn gewoon van beton, geen stoelen. De ene na de andere verkoper komt langsgelopen op de tribunes met snoep, pizza's, drinken en er is zelfs een ober die je van eten kan voorzien.

Vrijdag begon mijn ochtend met een bericht van mijn docent om 15 minuten later te beginnen. Ik had er op geantwoord maar door slecht bereik is het bericht nooit aangekomen en zat hij er al om 8 uur en ik kwam vrolijk om 8.15 de school binnen lopen. Vandaag gingen we een fruitsalade maken voor tussen de middag. Iedere student ging met zijn docent naar de markt/winkel om zijn stuk fruit te halen.

Vandaag geen kantine voor mijn omdat ik stage had. Na mijn stage heb ik bij mijn gastgezin gegeten en samen met een docent naar de kantine gelopen. Daar zaten nog een aantal andere studenten en docenten bier te drinken. Het was een afscheidsfeestje van 3 studenten. Daarna zijn we nog wat gaan eten bij de MacDonalds en verder gaan feesten bij Pull & Beer. Alles sluit om of voor 1 uur in Xela, dus zijn we naar een afterparty gegaan. Het was in een appartement wat een lege ruimte is met een koelkast en een radio.

Zo ziet er mijn week uit in Xela!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!