maaikekerkhof.reismee.nl

Wat een aparte, gekke maar ook leuke week!!

Gewoon weer een stage week zoals alle andere. Maandag t/m donderdag op het kantoor gewerkt met nog een paar bezoekjes aan de vrijwilligers tijdens hun werkzaamheden bij de scholen Fundal en Rudolf Walther.

Woensdag zijn Mattie, Bente en ik nog uitgeweest bij La Parranda. Een discotheek waar elke woensdagavond salsa avond is. 24 uur later kon dit niet meer. Op donderdagavond hoorde ik een paar knallen maar kon ze niet plaatsen en ben gaan slapen. Op vrijdagochtend zag ik in de app staan dat er een gasexplosie was geweest bij restaurant Rica Burgers en dat alle winkels, cafés en restaurants van dat blok weg zijn.

Dat betekende ook op de vrijdagochtend eerst kijken naar de schade i.p.v. werken. Er staat een blok tussen het afgebrande blok en waar mijn stageplaats is. Het rookte nog na en al het rook trok naar La casa de los tiempos toe. Toen we iets later begonnen en de deuren open hadden, kwamen we er achter dat we ook geen stroom hadden op stage. Hierdoor zijn Roos en ik thuis in ons Kasa gaan "werken". Eerst natuurlijk heel het internet afgestruind om te zien wat er nu gebeurt was en hoe groot de brand wel niet was. Heel FB stond vol met foto's en herrinneringen.

Het weekend zijn we met zijn vieren naar Playa Tulate gegaan. Daar hadden we een bungalow gereserveert en via de chickenbus naar toe gegaan. Het is ong. 4 uur rijden met de chickenbus waarvan 2 uur over een hobbelige zandweg. Onderweg zaten er ook nog 3 Amerikaanse in de bus en we kwamen in contact met ze toen de buurvrouw van Bente op haar schouder lag te slapen. Hun gingen ook naar de zelfde hotel als ons. In Tulate aangekomen hadden we met zijn 7e een bootje dat ons naar het hotel bracht. Daar hadden we heerlijk gezwommen in de Pacific. Zondagochtend zijn Mattie en ik gaan zwemmen, zwemmen kun je het ook niet noemen als je na 100 meter de zee in gelopen bent en nog steeds tot je navel in het water stond. Daarna nog een wandeling gemaakt over het strand en in de middag nog even zwemmen voordat we gingen. Dit had ik beter niet kunnen doen! De stroming van de zee was veel streker dan in de ochtend. Na een tijdje begaf het mijn knie waardoor ik door de zee mee gesleurd werd naar het strand toe. Gelukkig stonden Bente en Mattie kortbij en na help geschreeuwd te hebben en 1x kopje onder ben ik de zee uitgesleept. 2 ijsblokken op mijn knie en daarna kon ik gelukkig weer een beetje lopen. Toen wilde ik al het zand van me afspoelen alleen was het water al weer afgesloten. Toen maar in het zwembad geprobeert het zand eraf te spoelen. Wat niet echt lukte. Daarna weer met het bootje en chickenbus en minibus naar huis. Maar nog eerst even een hotdog gehaald.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!